Наукова діяльність викладачів кафедри
Наукові дослідження кафедри маркетингу (далі – кафедра) відповідають профілю її діяльності та орієнтовані на вивчення і можливості розв’язання теоретичних і практичних проблем щодо підвищення ефективності функціонування підприємств в умовах модернізації економіки України.
Основні принципи науково-дослідної роботи кафедри – це:
- підготовка й захист науково-педагогічними працівниками (НПП) кафедри докторських і кандидатських дисертацій, а також забезпечення практичного застосування результатів наукових досліджень;
- популяризація наукового доробку науково-педагогічних працівників кафедри шляхом публікування результатів наукових досліджень у фахових виданнях, участі у наукових, науково-практичних та науково-методичних конференціях різного рівня;
- співробітництво з провідними ЗВО, науковими організаціями, підприємствами для спільного вирішення важливих наукових проблем, підготовки та підвищення кваліфікації професорсько-викладацьких складу кафедри;
- ефективне використання наукового потенціалу НПП кафедри для вирішення актуальних проблем діяльності підприємств;
- залучення студентів до виконання науково-дослідних тем кафедри (через роботу студентського наукового об’єднання).
Науково-дослідна діяльність кафедри проводиться НПП за такими напрямами:
- проведення науково-практичних конференцій та науково-методологічних семінарів;
- налагодження тісних наукових зв’язків з іншими ЗВО та підприємствами;
- участь науково-педагогічних працівників і студентів у роботі наукових та науково-практичних конференцій, студентських гуртків;
- підвищення якості професорсько-викладацького складу через роботу над дисертаціями, публікаціями наукових та навчально-методичних праць.
Напрями наукових досліджень на кафедрі формуються, виходячи із сучасних проблем суб’єктів господарської діяльності та зорієнтовані на забезпечення ефективності їх функціонування в умовах жорсткої конкуренції.
Комплексний підхід до науково-дослідної роботи кафедри реалізується виходячи з наступних умов та завдань:
- необхідність вирішення наукових проблем щодо підвищення ефективності функціонування підприємств на засадах партнерства в умовах модернізації економіки;
- удосконалення маркетингового забезпечення функціонування підприємств на основі вирішення організаційних, методологічних та методичних питань;
- відповідність кадрового забезпечення кафедри напряму підготовки фахівців;
- розвиток наукових зв’язків з державними установами та підприємствами.
На кафедрі функціонує наукова школа «Маркетингова діяльність підприємств на ринку товарів та послуг». Науковий керівник – Карпенко Н. В., завідувач кафедри, д.е.н., професор.
Працівники кафедри проводять дослідження в рамках наступних науково-дослідних тем: «Маркетингова діяльність підприємств на ринку товарів та послуг» (державний реєстраційний номер 0113U002624), «Маркетингова діяльність рекламних посередників на ринку товарів та послуг» (державний реєстраційний номер 0113U002625), «Маркетинг в умовах діджиталізації економіки країни» (державний реєстраційний номер 0121U110911), керівником яких є Карпенко Н. В., завідувач кафедри, д.е.н., професор.
За останні роки дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук захистила професор кафедри Карпенко Н.В. (2010 р.) та дисертації на здобуття наукового ступеню кандидата економічних наук захистили викладачі кафедри Яловега Н.І. (2008 р.), Івасенко О.А. (2009 р.), Трайно В.М. (2013 р.), Іваннікова М.М. (2016 р.). В аспірантурі за фахом 075 «Маркетинг» на сьогодні навчаються Вірченко В. А., Кошман В. А., Мостовенко Н. О.
Студентська науково дослідна робота на кафедрі здійснюється в рамках роботи науково-студентського об’єднання – Студентський клуб «Маркетолог». Студенти спеціальності щорічно приймають участь у науково-практичних конференціях як в університеті так і за його межами. За результатами дослідницької роботи студенти мають публікації в наукових виданнях.
Науково-педагогічні працівники і аспіранти кафедри щорічно висвітлюють результати своєї діяльності шляхом публікування статей у фахових виданнях, беруть участь у наукових та науково-практичних конференціях.
Науково-дослідні теми кафедри:
- «Маркетингова діяльність підприємств на ринку товарів та послуг» (№ держ. реєстрації 0113U002624), термін 2013-2018 рр., науковий керівник д.е.н., професор Карпенко Н.В.
- «Маркетингова діяльність рекламних посередників на ринку товарів та послуг» (№ держ. реєстрації 0113U002625), термін 2013-2018 рр., науковий керівник д.е.н., професор Карпенко Н.В.
- «Маркетинг в умовах діджиталізації економіки країни» - № ДР 0121U110911 від 06.05.2021 р., 2021-2026 рр., науковий керівник д.е.н., професор Карпенко Н.В.
Наукові монографії викладачів кафедри:
- 1. Карпенко Н.В. Маркетинг: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н.В. Карпенко. – Харків : Студцентр, 2004. – 208 с.
- Карпенко Н. В. Господарські зв’язки в інфраструктурному комплексі продовольчого ринку України: монографія.– Полтава: РВВ ПУСКУ. –2004 р. – 122 с.
- Карпенко Н. В. Управління маркетингом на підприємствах малого та середнього бізнесу: Монографія. – Полтава: РВВ ПУСКУ, 2008. – 363 с. https://bit.ly/41bQsFR
- Яловега Н.І. Комплекс маркетингових комунікацій у стратегічному управлінні маркетинговою діяльністю підприємства : монографія / Н. В. Карпенко, Н. І. Яловега. – Полтава: ПУЕТ, 2012. – 278 с. https://bit.ly/3YNLkWX
- Трайно В.М. Маркетингове управління споживачами послуг: монографія / В.І. Перебийніс, В.М. Трайно // Полтава: ПУЕТ. – 2015 р. – 324 с. https://bit.ly/3SzhlQS
- Карпенко Н.В. Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст: монографія / за науковою редакцією Н. В. Карпенко. – Київ: ЦУЛ, 2018. – 252 с. https://bit.ly/3wmHNjf
- Маркетингова діяльність підприємств: сучасний зміст. Частина 2 : монографія / за науковою редакцією Н. В. Карпенко. - Полтава : ПУЕТ, 2021. – 346 с. https://bit.ly/3Bdivd4
Наукові профілі викладачів кафедри:
Карпенко Наталія Володимирівна
Іваннікова Марина Миколаївна
Яловега Наталія Іванівна
Трайно Вікторія Миколаївна
Захаренко-Селезньова Анжела Миколаївна
Пащенко Богдан Сергійович